CBSEPORTAL.COM - : (Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper And Marking Scheme (Japanese) |
- (Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper And Marking Scheme (Japanese)
- (Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper (Gurung)
- (Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Vocal)
- (Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Percussion)
(Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper And Marking Scheme (Japanese) Posted: 02 Feb 2017 04:09 AM PST (Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper And Marking Scheme (Japanese)Maximum Marks : 90Time : 3 hours.SYLLABUS : LESSON 14-25 みんなの日本語 – I, Kanji 61-110The question paper is divided into four sections. Section A : Reading comprehension 20 marks General instructions:1. All questions are compulsory SECTION – A(READING COMPREHENSION)Q1.どっかい (20) A)Please read the passage given below and answer the following questions . Rules at a sports club: 1. まいあさ 6じから プールで およぐ ことが できます。 かようびは やすみです。 2. サウナ(sauna)が ありません。 3. げつようびから きんようびまで あさ 7じから シャワ ーを あびる ことが できます。 4. かようびと どようびに テニスを ならう ことが でき ます。 5. ジム(gym) を つかう ことも できます。 6. きっさてんが あります。 7. きっさてんで おべんとうを たべる ことが できません。 8. ちゅうしゃじょうが ありません。 もんだい(Questions):1. いつ シャワーを あびる ことが できますか。 2. いつ テニスを ならう ことが できますか。 3. きっさてんに なにが ありますか。。 4. まいあさ なんじから プールで およぐ ことが できますか。 5. どうして くるまを とめる ことが できませんか。 ちゅうしゃじょうが ありませんから くるまを とめる ことができません B)Please read the following passage and answer the questions given below in日本ごでおねがいしますわたしは アランです。おおさかに すんでいる フランス人です。日本人の ともだち や かいしゃの 人と いつも にほんごで はなします。でも、デパートやレストラン では みせの 人は わたしを みると、えいごで はなします。 わたしは にほんごで しつもんしますが、みせの ひとは えいごで こたえます。と きどき、みせの 人が はなす えいごが わかりませんから 、「ちょっと わかりませ ん」とにほんごでいうと、またえいごでいっしょうけんめいはなしてくれます。 このあいだ、としょかんへ いく みちが わかりませんでしたから、えきの まえで 日 こんどは 女の人に ききました。女の人は 「としょかん、えーっと、ライブラリ?」 と いいました。それから、いっしょうけんめい えいごで せつめいしてくれました。 ながい じかん かかりました。わたしは 「ありがとうございます」と にほんごで い いました。それから おしえて もらった みちへ いきましたが、としょかんは あり ませんでした。日本人の みんなさん、 にほんごで おねがいします! もんだい: 1. れい:(O) アランさんは おおさかに すんでいます。 2. ( ) アランさんは にほんじんと ときどき えいごで はなします。 3. ( ) アランさんは にほんごが わかりませんから、日本人は えいごで はなします。 4. ( ) えきの まえで にほんじんと はなしたとき、女の人は 男の人 より しんせつ でした。 5.アランさんが としょかんへ いったとき、としょかんは やすみでした。 Ans : 1. X, 2. X, 3. X, 4. X. II アランさんは どうして 「にほんじんの みんなさん 、にほんごで おねがいします。」といいましたか。 1.にほんごが きらいですから。 Ans :2. Click Here To Download Full Sample PaperClick Here To Download Full Marking Scheme<<Go Back To Main Page |
(Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper (Gurung) Posted: 02 Feb 2017 04:02 AM PST (Download) CBSE Class-10 2016-17 Sample Paper (Gurung)
Click Here To Download Full Sample Paper<<Go Back To Main Page |
(Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Vocal) Posted: 02 Feb 2017 03:00 AM PST (Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Vocal)Time allowed: 03 hoursMaximum Marks: 30Instructions:
1. Define any form of the following - Murchhana, Alankar, Gram, Varna, Gamak, Tana 2. Give the detailed description of any two of the following Ragas - (i) Bhairav 3. Write the notation of a Vilambit Khayal in one of the prescribed Raga OR Write the notation of a Drut Khayal in any Night Raga of your syllabus. 4. Give a detailed description of 'Sangeet Ratnakar'. OR Describe the contribution of Pt. Ahobal to Indian Music with reference to 'Sangeet Parijat'. 5. Discuss the development of 'classification of Ragas' in Indian Music. OR Throw light on 'Time Theory of Ragas'. 6. Give the life sketch and musical contribution of any two of the following- (i) Ustad Faiyaz Khan 7. Describe any two of the following Talas and write their Thekas with Dugun- (i) Dhamar 8. Recognize the Ragas from the following passages of Swaras and write four Tanas in each Raga. Click Here To Download Full Sample Paper<<Go Back To Main Page |
(Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Percussion) Posted: 02 Feb 2017 02:54 AM PST (Download) CBSE Class-12 2016-17 Sample Paper - Music Hindustani (Percussion)Time allowed: 03 hoursMaximum Marks: 30Instructions:
1. Give the musical contribution of Pt. Gyan Prakash Ghosh or Guru Purushotam Das. 2. Define any three of the following: 3. Compare the following: i. Jhaptal - Sooltala 4. Describe Teentala and write the Thah, Dugun and Chaugun in Tala Notation. 5. Give a detailed account of history of Pakhawaj or Tabla. 6. In Teentala write one Farmaishi Chakradar in Tala Notation. 7. Write Rupak Tala in Thah, Dugun, Tigun and Chaugun Laya in Tala Notation. OR Describe in detail about the classification of Jati. 8. Write briefly about Laya and Layakaris. OR Give a detailed account of any one Gharana of Tabla or Pakhawaj. Click Here To Download Full Sample Paper<<Go Back To Main Page |
You are subscribed to email updates from CBSE PORTAL : CBSE, ICSE, NIOS, JEE-MAIN, AIPMT Students Community. To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. | Email delivery powered by Google |
Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States |